Kurs

Kurs med Forbrukeradvokaten

Forbrukeradvokaten tilbyr kurs for næringslivet, organisasjoner, forbrukere og andre som vil lære mer om forbrukernes rettigheter og hvordan man bør håndtere klagesaker og -rutiner. Vi har erfaring med å holde kurs om forbrukerkjøp, forbrukertjenester, bank, forsikring, bolig, husleie, håndverkertjenester, erstatning, klagesaksrutiner og reklamasjonsrettigheter. Forbrukeradvokaten kan holde dagskurs, men tilbyr også mer kortvarige foredrag og debattinnlegg. Vi spesialtilpasser våre kurs mest mulig, slik at de skal bli aktuelle og underholdene. På kursene bruker vi praktiske eksempler, som vi har erfaring med og kunnskap om. Ta gjerne kontakt dersom det ønskes tilbud på en kurspakke.

Tilbakemelding etter kurs hos Santander 26. november 2015

Hei og takk for i går.

Det var veldig bra og vi fikk mange gode tilbakemeldinger !

Jeg har anbefalt dere videre til mine kolleger i region Nord; Sør og Øst J

Mvh Grethe J
Grethe Moe Tungesvik
Regiondirektør

Santander Consumer Bank AS


Grafen er fra evalueringen til kursdeltakerne på et kurs for Confex om Markedsføringsloven desember 2012.

«Virket utrolig tørre/»nerder» til å begynne med, men har en herlig humor som fikk både meg og resten av publikum til å både humre og skrattle innimellom. Fanget rommet!» fra et kurs om klagehåndtering november 2010.

Her er et utvalg av kursene vi har holdt tidligere:

26. januar 2017 Cinderella – Forbrukerkjøpsloven og reklamasjoner

27. november 2016 – Byggmakker opplæringsfilm om reklamasjoner

26. april 2016 Santander – Garantier og reklamasjoner

27. januar 2016 NBBL – Opphør av husleieforhold

16. februar 2016 Santander avd. øst – Reklamasjoner på bil

6. november 2015 Confex – Klagesakshåndtering (evalueringsscore: 4,75 på formidlingsevne og 4,67 på relevant innhold)

25. november 2015 Santander avd. vest – Bilreklamasjoner

6. oktober 2015 Byggmakker – Reklamasjoner på gulv og andre kjøp

8. april 2015 Leaseplan – Leasing av bil

April 2015 AK maskiner – Reklamasjoner og klager

20. november 2014 Confex klagehåndtering

13. mars og 19. mars 2014 Eltakstmannskurs

3. desember 2013 Confex – Markedsføringsloven http://www.confex.no/Kurs-og-konferanser/Salg-og-markedsfoering/Lover-og-regler-for-markedsfoering-2014

November 2013 Aspect  – klagehåndtering.

19. mars 2013 – kurs for bilbransjen om plikter/rettigheter ved verkstedtjenester og bilsalg.

7. mars 2013 holdt Forbrukeradvokaten innlegg for bilbransjen på lakkskadeseminar.

19. mars 2013 tilbyr Forbrukeradvokaten kurs for bilbransjen i reklamasjonshåndtering og mangler

Confex desember 2012 Lover og regler ved markedsføring

Citroën – oktober/november 2012 – fire kurs om rettigheter for bilkjøpere

Oslo bilbransjeforening – kjøpsrettigheter

AK Maskiner – oktober 2012 – 2 kurs – Kjøp/salg av varer til forbrukere og næringsdrivende

Aspect – oktober 2012 – klagehåndtering

2011 – Vannskadeseminar – Byggforsk

2011 – Ford – Forbrukerrettigheter – flere kurs

Confex 7. juni 2011 Klagehåndtering http://www.confex.no/Kurs-og-konferanser/Service-og-kundebehandling/Profesjonell-klagehaandtering
Bilbransjen 7. juni 2011 – klager, garantier og reklamasjoner

Confex februar 2011 Markedsføring http://www.confex.no/Kurs-og-konferanser/Salg-og-markedsfoering/Markedsfoeringsloven-2011

Confex november 2010 Markedsføring i sosiale medierhttp://www.confex.no/Kurs-og-konferanser/Informasjon-og-kommunikasjon/Praktiske-retningslinjer-for-bruk-av-sosiale-medier

Talgø november 2010 – Forbrukerkjøpsloven

Confex 12. november 2009 – profesjonell klagehåndtering

26/9-07. Forsikringsforeningen – Forsikring for alle – til hvilken pris?
http://forsikringsforeningen.no/Forsikringsnekt_innlegg%2026.sept07.pdf

2007-2010 – Byggmakker – Forbrukerkjøpsloven og andre forbrukerlover – Forbrukeradvokaten har holdt jevnlige kurs for organisasjonen.

Forbrukerrådet juni 2006 – Leieprisvern

Leieboerforeningene i Norden – Leiepriser i Oslo, Norge og Norden

Gruppesøksmål – januar 2006 – BI Forsikring

Forbrukerjournalistikk – januar 2006 – Arbeiderbevegelsens folkehøgskole

Rettshjelpforsikring – september 2005 – BI Forsikring

Husleieloven hva ga den oss? – september 2004 – Forbrukerrådet, regional samling

Behandlingen av eierskiftesaker – juni 2004 – Norwegian Claims Link, Hankø

Rørlegger tvister – april 2004 – Fagrådet for våtrom, Våtromsdagene

Avhendingsloven – tips til kjøper og selger – Mai 2003 – Norges takseringsforbund, Molde

Eierskifteforsikring, trygghet for kjøper? – September 2002 – Forbrukerombudet

Eierskifteforsikring falsk trygghet? – Sept 2002 – Forbrukerrådet i Møre og Romsdal, Molde

Eiendomsmeglere og eierskifteforsikring? – Mai 2002 – Eiendomsadvokatenes service, Danmark

Ansvar for vannskader – November 2001 – Forbrukerrådet i Oslo og Akershus

Klagesaksrutiner ved avhendingssaker – November 2000 – Forbrukerrådet

Bustadsoppføringslova – Mai 2003 – Forbrukerrådet I Oslo og Akershus

Leieboernes vedlikeholdsansvar – November 2001 – Forbrukerrådet i Oslo og Akershus

Husleieloven – November 2000 – Forbrukerrådet

Leieboerforeningen – organisering – Mai 1999 – Leieboerforeningen

Forbrukerkjøpsloven i hobbyproduktbransjen – Oktober 2002 Messekomiteen for Hobbyprodukter

Kjøp og håndverkertjenester for småfagsstudenter – april 1998 og april 2002 – Folkeuniversitetet

Håndverkertjenester for rørleggerbransjen – April 2002 – Norske Rørleggerbedrifters Landsforening

Tilstandsrapport for rørleggerbransjen – November 1999 – VVS Informasjon

Consumer rights and politics in Norway – Sept 2003 – Universitetet i Oslo, Inst. for Menneskerett

Personskadesaker, Valg av leger – Januar 1998 – Forsikringsakademiet