Leveringen er forsinket hvis du har bestilt en bil, som ikke blir levert til avtalt tid. Er det ikke avtalt en bestemt leveringsdato, skal det skje innen rimelig tid etter bestilling (forbrukerkjøpsloven kapittel 5). Bilen må hentes hos selger, med mindre det er avtalt annet leveringssted.
Vil du gå fra kjøpet på grunn av forsinkelser bør du gi skriftlig frist til selger med en rimelig frist for å oppfylle. Etter dette kan du gå fra kjøpet (heve) uten kostnader for deg. I tillegg har du krav på erstatning for merutgifter du påføres.
Forbrukertvistutvalget 1994-78: Citroen ikke levert til avtalt tid. Kjøperen fikk dekket 2000 kr i kostnader til reiseutgifter, for å fremskaffe bil et annet sted. Telefonutgifter og tapt arbeidsfortjeneste ble ikke dokumentert og derfor ikke tilkjent.
Besøks- og postadresse: Uranienborgveien 1, 0351 Oslo
telefon 232 03 232 | org. nr. 913839811 mva | post@forbrukeradvokaten.no
Uranienborgveien 1, 0351 Oslo
telefon 232 03 232 | org. nr. 913839811 mva
post@forbrukeradvokaten.no